چیزهایی که باید درباره رژیم کالری شماری بدانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 15 مهر 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

درباره رژیم غذایی کالری شماری چه می‌دانید؟ هر نوشیدنی و غذایی که ما می‌خوریم، کالری مشخصی دارد. خیلی از اوقات ما در طول روز، ریزه خواری می‌کنیم و حواس‌مان به مقدار کالری‌ دریافتی، نیست. اگر در همین روزها حساب و کتاب کنیم، خواهیم دید، چه کالری زیادی از خوراکی‌های غیر ضروری دریافت کرده‌ایم.

داشتن یک برنامه حساب شده غذایی، به سلامتی و تناسب اندام ما کمک زیادی خواهد کرد. مهم است که مقدار کالری مورد نیاز بدن‌مان را به دست آوردید و سپس برای آن برنامه ریزی کنیم.

کالری چیست؟

هر چیزی که حاوی انرژی باشد کالری دارد. به عنوان مثال، ۱ کیلوگرم زغال سنگ حاوی ۷۰۰۰۰۰۰ کالری است؛ اما در علوم تغذیه و مواد غذایی، واژه کالری و نماد cal به مقدار انرژیِ یک غذا یا نوشیدنی گفته می‌شود.

ما به کالری نیاز داریم تا انرژی کافی برای حرکت، گرم ماندن، رشد، کار، تفکر و بازی را به ما بدهد. حتی گردش خون و هضم غذا به کالری نیاز دارد.

به صورت کلی کاربرد کالری در رژیم غذایی این است که بتوانیم انرژی هر نوع غذا و نوشیدنی را محاسبه کنیم و میزان کالری دریافتی‌مان را با میزان کالری مصرفی‌مان مقایسه و هماهنگ کنیم. لازم است میزان این دو عدد (کالری دریافتی و کالری مصرفی) تقریبا هم اندازه باشد تا از اضافه وزن یا کمبود وزن پیشگیری شود و فرد بتواند در وزن مناسب خود بماند.

بیشتربخوانید... عوارض رژیم شوک

مقدار کالری مورد نیاز روزانه | چه مقدار کالری در روز باید مصرف کنیم؟

مقدار کالری موردنیاز روزانه برای همه افراد یکسان نیست. افراد مختلف، متابولیسم‌های متفاوتی دارند و انرژی را با سرعت‌های متفاوت می‌سوزاند و برخی افراد سبک زندگی فعال‌تری نسبت به دیگران دارند. اینکه چه مقدار کالری در روز نیاز داریم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثل:

  • قد
  • سن
  • جنس
  • وزن فعلی
  • سطح فعالیت
  • سلامت کنونی بدن
  • نرخ متابولیسم پایه بدن

هنگامی که می‌خواهید کالری دریافتی خود را با توجه به هدف‌تان تنظیم کنید، بسیار مهم است که مقدار کالری دریافتی شما منطقی و علمی باشد. کاهش کالری دریافتی به مقدار زیاد (برای کاهش وزن) و یا افزایش خیلی زیاد کالری دریافتی (به قصد وزن گرفتن)، هر دو کار اشتباهی است و ممکن است نه تنها نتیجه معکوس داشته باشد بلکه برای سلامتی شما مضر و خطرناک باشد.

منبع: https://www.dietforme.ir/





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com